loading...
طراحی داخلی
zizo azza بازدید : 39 چهارشنبه 03 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

محیط های کاری خوب به بهره وری بیشتر کارکنان و به دنبال آن افزایش درآمد منجر می‌شوند. اگرچه یک کارمند وظیفه دارد تا روی بهره وری خود کار کند، اما شما به عنوان کارفرما نباید در این زمینه بی تفاوت باشید. شما می‌توانید کارمندان خود را تشویق کنید که به اندازه کافی بخوابند، خوب غذا بخورند و هر کار دیگری را انجام دهند که باعث هوشیاری و افزایش راندمان کاری شود. اما راهکار عملی مهم، طراحی دکوراسیون داخلی محل کار به شکلی الهام بخش و است.

در این پست به راههای افزایش راندمان کار پرداخته ایم که با استفاده از آن ها می‌توانید محیطی مساعد برای افزایش بازدهی کارکنان ایجاد کنید.

نور محیط را به تنظیم کنید

ساده ترین راه برای افزایش انرژی کارمندان، بهینه سازی روشنایی و نور فضاست. یکی از بهترین نکته های طراحی دکوراسیون داخلی محل کار، انتخاب فضایی است که دارای پنجره های زیادی باشد. باید سعی کنید هر دو نور طبیعی و مصنوعی را به شکلی صحیح در محیط استفاده کنید. نور خوب به کارکنان کمک می‌کند هوشیار و شاداب باشند. البته نمی‌توان تنها از لامپ‌های اضافی برای این کار استفاده کرد.

 

 

 

تحقیقات نشان می‌دهد که نور طبیعی بهترین نور برای محیط کار است. چراکه بسیاری از نورهای مصنوعی ممکن است باعث سردرد شوند و زمانی که به صورت نادرست استفاده شوند، می‌توانند بر قدرت دید تاثیر بگذارند. مثلا کارمندانی که پشت پنجره نشسته‌اند، اغلب راحت هستند و در حالت مناسبی کار قرار دارند. در کنار آن نور مصنوعی سبک‌ تر از نور طبیعی است و به مغز انسان کمک می‌کند تا خلاق‌تر شود. به علاوه نور خوب باعث می‌شود اتاق بسیار جادارتر به نظر برسد.

در طراحی دکوراسیون داخلی محل کار از مفاهیم مینیمال استفاده کنید

با توجه به اینکه فضای کاری باید محیطی برای مولد باشد، استفاده از مفاهیم مینیمالیسم به آن کمک خواهد کرد. جای تعجب نیست که طراحی داخلی مینیمالیستی به جهت زیبایی، سادگی و کم کردن المان های اضافی که موجب حواس پرتی می‌شوند، گزینه ای محبوب برای دکوراسیون های اداری محسوب می‌شود.

طراحی دکوراسیون داخلی محل کار مینیمالیستی شامل انتخاب مبلمان بر اساس سادگی و کاربردی بودن آنهاست.

یکی دیگر از نکات طراحی داخلی دفتر، استفاده از رنگ ها و تم است. طراحی مینیمالیستی مضامین رنگی یکنواخت را شامل می‌شود که قدیمی نمی‌شود و به کمترین میزان به به روز رسانی نیاز دارد. این تم را می‌توان بر اساس رنگ آرم یا تصویر نام تجاری شرکت انتخاب کرد. حتی می‌توانید با استفاده از رنگ های مختلف؛ تیم های مختلفی را در دفتر خود تقسیم کنید و میزهای کاری آنها را متناسب با نوع کار سفارشی کنید.

از آثار هنری غافل نشوید

 

 

 

تایپوگرافی الهام‌ بخش می‌تواند محل کار شما را جذاب کند و مشتریان را تحت‌ تاثیر قرار دهد. اما این کار بیشتر از اینها تاثیر دارد؛ هنر به طور کلی محیط مناسبی را برای بهره‌ وری کارکنان و خلاقیت بیشتر به وجود می‌آورد. بسته به نوع هنری که شما و کارمندان ترجیح می‌دهید، هنر به شما کمک خواهد کرد تا بهتر با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. برای مثال، آویزان کردن یک نقاشی زیبا از خورشید در حال طلوع، به کارمندان انرژی زیادی می‌دهد.

میز و صندلی راحتی داشته باشید

زمانی که کارمندان ساعت ها در تلاش برای یافتن یک مکان راحت برای نشستن هستند، دچار استرس می‌شوند؛ بدیهی است در این حالت میزان بهره وری کاهش می‌یابد.

همچنین، میزهای کوچک که ساماندهی مکان های کاری را برای افراد دشوار می‌کند، همواره بازدهی کارکنان را کاهش می‌دهد. در حقیقت، توانایی مغز انسان در پردازش اطلاعات جدید به طور جدی توسط مکان های به هم ریخته و نا مرتب کاسته می‌شود.

 

 

 

مطالعات دیگر نشان داده‌اند که تعویض مبلمان قدیمی با مبلمان مدرن و راحت می‌تواند روحیه کارمندان را تا ۱۸٪ افزایش دهد. به همین منظور ضروری است که در دفتر کار خود بر روی مدرن‌ترین، راحت‌ترین و در عین حال ساده‌ترین میز و صندلی‌ها سرمایه گذاری کنید.

یک مکان آرام را در محیط کار ایجاد کنید

پایین نگه داشتن سر و صداهای اداری کار سختی است. مشکل است که افراد را مجبور به ساکت ماندن کنیم، مخصوصاً وقتی از دکوراسیون داخلی محل کار اشتراکی یا باز استفاده کنید. بسیاری از افراد هستند که هرچه سعی کنند، نمی‌توانند به طور موثر در محیط های پر سر و صدا کار کنند. اما افرادی هم وجود دارند که با این صدا ها مشکلی ندارند و می‌توانند در چنین فضایی مولد باشند. بنابراین، چگونه تعادل بین این دو دسته از افراد برقرار می‌شود؟

 

 

 

می‌توانید فضا در تقسیم بندی کنید. به طور مثال، پخش موسیقی آرام در دفتر کار؛ برای کسانی که با صدا مشکلی ندارند، مناسب است. این امر کمک می‌کند صدای افرادی که نیاز است برای همکاری با هم صحبت کنند، کمتر شنیده شود. این صدای یکنواخت گوش‌ها را به صدا عادت می‌دهد و اجازه نمی‌دهد هر صدایی حواس کارمندان را پرت کند. همچنین می‌توانید فضاهایی در نظر بگیرید که محیطی آرام برای افرادی فراهم کند که نیاز به تمرکز دارند.

از تابلو نوشته های انگیزه بخش غافل نشوید

بعضی اوقات، فقط کافی است با چند تا نقل قول از اینترنت به تیم خود انگیزه کاری ۱۰۰٪ دهید. این می تواند شامل اضافه کردن چند پوستر با نقل قول‌های هوشمندانه از افرادی باشد که در رسانه های اجتماعی با آنها ارتباط برقرار می‌کنند. حتی می‌توانید یک دیوار یا تخته برای نوشتن نقل قول ها ایجاد کنید. ایده دیگر، ساخت یک دیوار زنده است که همه بتوانند نقل قول هایی را که به آنها انگیزه می‌دهد در آن بنویسند.

 

منبع: تهران دیزاین سنتر

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 108
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 20
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 38
  • بازدید ماه : 25
  • بازدید سال : 2,098
  • بازدید کلی : 9,046